Veelgestelde vragen

Algemene vragen

Geldt er een minimumleeftijd in CAPSLOC?

Toegang onder 16 jaar: begeleid door een volwassene (18+).
Alcohol (elk percentage): 18 jaar en ouder.
Identificatieplicht: Iedereen van 14 jaar en ouder moet een identiteitsbewijs tonen als politie of toezichthouders daarom vragen met een gerede aanleiding. Dit is vastgelegd in de Wet op de Uitgebreide Identificatieplicht (WUID) van 1-1-2005.
We werken met een polsbandjes systeem waarbij de kleur van het polsbandje aangeeft of je onder of boven de 18 bent, zodat iedereen aan de bar weet of ze wel of geen alcohol voor je mogen schenken. Als er een afwijkende leeftijdsgrens is, dan wordt dat apart gecommuniceerd.

Heeft CAPSLOC zitplaatsen?

CAPSLOC heeft alleen staanplaatsen, tenzij expliciet anders aangegeven. Heb je om medische reden een zitplek nodig, neem dan vooraf per mail contact met ons op.

Hoe laat begint het concert?

Op deze website en op de gekochte kaarten staat de tijd dat de deur open gaat en de aanvangstijd vermeld. Dit is de aanvangstijd van de eerste band die speelt die avond. Voorprogramma’s kunnen tot enkele dagen voor het concert bekend worden gemaakt, check daarom deze website voor je naar het concert komt. CAPSLOC kan nooit garanderen dat een voorstelling exact op tijd begint.

Hoe laat is het concert afgelopen?

Dit hangt van de artiesten af. Doorgaans kun je rekenen op één tot anderhalf uur na aanvang van het hoofdprogramma. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat concerten uitlopen. Het voorprogramma speelt vaak een half uur tot drie kwartier. We proberen, voor zover mogelijk, altijd rekening te houden met de laatste vertrektijden van de belangrijkste trein/metrotrajecten.

Kan ik een band, artiest of concept aan jullie voorstellen?

Als je een idee of concept hebt dat past bij CAPSLOC, of als je een artiest, band of DJ wilt tippen, mail dan naar  programmering@capsloc.nl. Vanwege het grote aantal aanbiedingen is het helaas niet altijd mogelijk om (binnen een redelijke termijn) te antwoorden.

Kan ik in CAPSLOC oordoppen kopen?

Ja, in CAPSLOC zijn aan de bar tokens te koop voor oordoppen. Met de tokens kun je oordoppen (Thunderplugs) uit het apparaat in de hal halen. Wij doen mee met Convenant Preventie Gehoorschade.

Kan je bij CAPSLOC met contant geld betalen?

Bij CAPSLOC kan je alleen met PIN betalen.

Ik wil graag vrijwilliger worden. Hoe kan ik me aanmelden?

Blij te horen dat je de CAPS Crew wilt versterken! We zijn altijd op zoek naar gemotiveerde bar medewerkers, event hosts, onstage of backstage medewerkers, foto-/ videografen en garderobe medewerkers! Hier vind je meer informatie over vrijwilligerswerk bij CAPSLOC. Enthousiast? Schrijf je hier in!

Is CAPSLOC toegankelijk voor mindervaliden of voor mensen die een rolstoel bij zich hebben?

CAPSLOC is goed toegankelijk voor mindervaliden. Entree en toiletvoorzieningen zijn drempelloos en goed bereik- en berijdbaar met rolstoelen.

Er is een lift aanwezig in het gebouw. Verder bestaat de concertzaal van CAPSLOC standaard uit staanplaatsen. Als een show wel zitplaatsen heeft, wordt dit per programma op de website vermeld.

Op deze pagina vind je meer informatie over toegankelijkheid bij CAPSLOC. Heb je toch nog vragen? Laat het ons weten via een email naar info@capsloc.nl

Hoe blijf ik op de hoogte van alle concerten bij CAPSLOC?

Regelmatig worden er nieuwe concerten en evenementen toegevoegd aan ons programma. Houd hiervoor onze website in de gaten, abonneer je onze nieuwsbrief en volg CAPSLOC op FacebookInstagramTikTok.

Hoe kom ik bij CAPSLOC?

Met de metro
Metro C rocks! Vanuit Rotterdam centrum ben je met metrolijn C binnen 15 minuten bij station Capelle Centrum. Vanaf daar is het 5 minuutjes lopen naar CAPSLOC.

Met de fiets
Als je met de fiets naar CAPSLOC komt ben je natuurlijk de ultieme duurzame concertbezoeker! Bovendien kun je je fiets recht voor de deur in het fietsenrek plaatsen.

Met de auto
Met de auto is Capelle aan den IJssel makkelijk aan te rijden uit de richtingen Rotterdam, Utrecht of Breda. Bij CAPSLOC is het gratis parkeren en er is ruim voldoende plek voor en achter het gebouw.

Ticket info

Hoe kan ik kaarten kopen?

Je kunt op twee manieren kaarten kopen: online en aan de kassa. Let op: bij CAPSLOC kun je alleen met PIN betalen.

Online
Na ontvangst van je betaling ontvang je een e-mail met je tickets. Je hoeft de tickets niet uit te printen (denk aan de bomen!): bewaar ze op je smartphone en neem ze mee op de avond van het concert. Bij de entree kun je de tickets laten scannen.

Aan de kassa
Op basis van beschikbaarheid kun je vlak voor het concert aan de kassa ook tickets kopen. De kassa opent op de aangegeven tijd ‘deuren open’ van het event. Op is op: we raden je aan om online in de voorverkoop je tickets te kopen. Meestal is dit ook goedkoper. Let op: bij CAPSLOC kun je alleen met PIN betalen.

Uitzondering: activiteiten die georganiseerd zijn door derden en die zelf de kaartverkoop verzorgen.

Ik ben verhinderd. Wat doe ik met mijn ticket?

We kunnen je ticket helaas niet terugnemen. We adviseren je deze aan te bieden aan een directe bekende. Je kan je ticket veilig aanbieden via Ticketswap.

CAPSLOC hanteert de algemene voorwaarden van de Vereniging Nederlandse Poppodia en Festivals. Deze zijn hier te vinden.

CAPSLOC besteedt de uiterste zorg aan de betrouwbaarheid en de actualiteit van de gegevens. Onjuistheden kunnen echter voorkomen. CAPSLOC is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van onjuistheden, problemen veroorzaakt door, of inherent aan het verspreiden van informatie via internet of technische storingen. Alle informatie is onder voorbehoud van tussentijdse wijzigingen. CAPSLOC behoudt het recht om handelingen die zijn voltrokken aan de hand van foutieve informatie, ongedaan te maken.

Kan mijn e-ticket gescand worden vanaf mijn telefoon?

Jazeker: bovendien is het duurzaam als je niks hoeft uit te printen. Zet de helderheid van je beeldscherm op maximale felheid en zoom in op de barcode. Dat zorgt voor een snellere doorstroming aan de deur.

Mag ik kaarten doorgeven?

Ja. Na aankoop is de kaart van jou, dus je mag hem ook weggeven. Je mag kaarten echter niet verkopen voor een hoger bedrag, of ze elders online aanbieden. CAPSLOC bemiddelt niet bij het doorgeven van kaarten. Bij e-tickets is, ter beveiliging van het online kopen, legitimatie vereist. Die wordt normaliter alleen bij twijfel gevraagd, maar als de koper er niet is, of zijn identiteit niet kan aantonen, dan kan een e-ticket worden geweigerd.

Wij werken met het Stager ticketsysteem. Stager werkt samen met Ticketswap.nl, waarmee jij je kaartje(s) op een veilige manier kunt doorverkopen aan een andere geïnteresseerde. Op Ticketswap.nl kun je lezen hoe dit in zijn werk gaat.

Fotografie, video en opnames

Mag ik fotograferen (of filmen)?

Fotograferen met je mobiele telefoon of een simpele camera is toegestaan, mits zonder flits. Fotograferen of filmen met professionele apparatuur is niet toegestaan zonder toestemming van CAPSLOC en de artiest. Onder professionele apparatuur verstaan wij toestellen met verwisselbare lenzen en spiegelreflexcamera’s. Bij het maken van beeldmateriaal is de maker verantwoordelijk voor naleving van de AVG-regelgeving. Hierin zijn restricties benoemd over het identificeerbaar in beeld brengen van personen en het openbaar maken van deze materialen. Let er wel op dat het gebruik van je camera of telefoon hinderlijk kan zijn voor medebezoekers.

Wil je fotograferen voor een blog, magazine, website of ander medium? Stuur dan uiterlijk een week voor het evenement een e-mail naar info@capsloc.nl om persaccreditatie aan te vragen.

Het kan voorkomen dat er helemaal geen foto’s mogen worden gemaakt, bijv. op verzoek van de artiest. Indien van toepassing wordt dit voorafgaand aan de show duidelijk gecommuniceerd.

Worden er foto’s of video opnames gemaakt?

Tijdens evenementen van CAPSLOC is regelmatig een fotograaf aanwezig. Met je bezoek aan CAPSLOC geef je ons stilzwijgend toestemming voor het maken en gebruiken van film- foto en geluidsopnames die in het gebouw worden gemaakt. De foto’s en-of video opnames die gemaakt worden, kunnen door CAPSLOC op social media geplaatst worden. Ook kunnen deze materialen gebruikt worden voor advertenties ter promotie van evenementen in CAPSLOC.

Wil je liever niet op de foto? Geef dit dan vriendelijk aan, zodat de fotograaf hier waar mogelijk rekening mee kan houden. Voor audio- en beeldmateriaal dat gepubliceerd is via capsloc.nl en/of een ander platform van CAPSLOC, geldt dat je altijd een aanvraag tot verwijdering kunt doen door een email te sturen naar info@capsloc.nl.

CAPSLOC heeft niet de intentie gegevens te verzamelen of opnamen te maken van bezoekers of deelnemers die jonger zijn dan 16 jaar, tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd. CAPSLOC kan echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 is. CAPSLOC raadt ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de activiteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er (gegevens over) kinderen verzameld of opgenomen worden zonder ouderlijke toestemming.

Wil je achteraf door CAPSLOC gemaakte foto’s gebruiken? Stuur dan een aanvraag naar info@capsloc.nl.

Persaccreditatie

Persaccreditatie aanvragen kan tot uiterlijk één week voor het evenement via info@capsloc.nl. Je krijgt na je aanvraag een e-mail toegestuurd met een bevestiging of afwijzing.

Geef de naam op van de persoon die het evenement wil bijwonen. Geef het e-mailadres aan waarop je een antwoord op je aanvraag wil ontvangen. Een persaccreditatie gaat altijd om één ticket.